יואל לנדאו | משכנתאות

תיקון 190: תמונת מצב והתאמתה

קצבת הזקנה משמשת כמערכת תמיכה חיונית לפרט לאחר הפרישה, והופכת את החיסכון הפנסיוני לחיוני לכל אזרח. מתוך הכרה בחשיבות החיסכון הפנסיוני, אישר משרד האוצר בשנת 2012 את תיקון 190 לפקודת מס הכנסה. מטרתו העיקרית של תיקון זה היא להחזיר את כוח המשיכה של חיסכון באמצעות קופות גמל ולתמרץ אזרחים, ובפרט גמלאים, להשקיע את חסכונותיהם בקופת גמל, ולאפשר להם גמישות למשוך את חסכונותיהם בכל עת.

תיקון זה טומן בחובו הטבות כספיות משמעותיות לאוכלוסיית הגמלאים ולצופים פרישה בעתיד הקרוב. לכן, חיוני שאנשים יבינו את היתרונות הנגזרים מתיקון זה.

תיקון 190 מרחיב את היקף הפטורים ממס על קצבת זקנה. היא מאפשרת ליחידים לבצע הפקדה חד פעמית או הפקדה שוטפת לקופת גמל ולמשוך את הכספים כקצבה או כסכום חד פעמי תוך שהם נהנים מהטבות מס בתהליך המשיכה.

בעידן הנוכחי של אינפלציה נמוכה, הטבות המס הכרוכות בתיקון זה, יחד עם האפשרות למשוך כספים כסכום חד פעמי, הופכות את ההשקעה בקופת גמל לאטרקטיבית ביותר עבור חוסכים רבים, בעיקר מבוגרים.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לתיקון 190 ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

פעולתו של תיקון 190 היא כדלקמן:

    1.בצעו הפקדה חד פעמית או מספר הפקדות לקופת גמל, בכל סכום רצוי.

  1. הכספים ינוהלו בתוך קופת הגמל, מה שיאפשר מעבר בלתי מוגבל בין מסלולי השקעה ללא השלכות מס.
  2. עם הגיעם לגיל 60, יחידים יכולים למשוך את הסכום המצטבר בצורה של קצבה או סכום חד פעמי, כאשר המס על הרווחים מופחת ל-15% בלבד על הרווח הנומינלי.
לבדיקת זכאות ע"י מומחה לתיקון 190 ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

יתרונות ההשקעה בקופת גמל לפי תיקון 190 כוללים:

     1. גמישות במשיכת כספים, בני 60 ומעלה יכולים למשוך כספים כקצבה ללא תשלום מס           או כסכום חד פעמי עם תשלום מס מופחת.

  1. מיסוי נמוך יותר – מוטל מס של 15% על רווחים נומינליים, לעומת מס טיפוסי של 25% על רווחים ריאליים הנמצאים במכשירי השקעה אחרים. זהו יתרון משמעותי בסביבת אינפלציה נמוכה.
  2. דמי ניהול – עמלות אלו נמוכות בהשוואה לאפיקי השקעה אחרים.
  3. ניידות – ניתן לשנות מגוון מסלולי השקעה בכל עת ללא השלכות מס.
  4. פיזור רחב של השקעות ליציבות – הכולל פיזור השקעות בארץ ובחו”ל, אפשרות להשקיע בניירות ערך סחירים ובנכסים לא מושכרים כגון נדל”ן מניב ותשתיות, תחומים שאינם נגישים בערוצים מסורתיים.
  5. מינוי מוטבים – קופות גמל מאפשרות קביעת מוטבים אשר יירשו את הכספים בלבד. במקרה של פטירת בעל הקרן, הכספים יועברו למוטבים ללא צורך בצו ירושה או צוואה.

לסיכום

תיקון 190 מהווה צעד חשוב לקראת טיפול בסוגיה ספציפית במערכת המשפט. על ידי הצעת שינויים בחקיקה הקיימת או הכנסת הוראות חדשות, התיקון מבקש לשפר את המסגרת המשפטית הכוללת ולשרת טוב יותר את צרכי החברה. בעוד שההשלכות וההשפעות האפשריות של התיקון עשויות להשתנות, הוא נועד בסופו של דבר לקדם צדק, הגינות ושוויון לכולם. משכך, חיוני לשקול היטב את יתרונותיו של תיקון 190 ואת השפעתו הפוטנציאלית על מערכת המשפט ועל החברה בכללותה.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לתיקון 190 ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה לתיקון 190 השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן