יואל לנדאו | הטבות מס

הטבות מס בפריפריה

גלה את יתרונות המס הזמינים באזורים פריפריאליים ולמד כיצד למצוא דירה באזורים אלה. התשובות נמצאות במאמר זה.

מספר יישובים בישראל מקבלים תמריצי מס בשל מיקומם הפריפריאלי. זוהי אסטרטגיה מכוונת של הממשלה לעודד כמה שיותר אנשים להתגורר באזורי פריפריה מסיבות שונות. אחד המרכיבים של עידוד זה הוא הטבות המס המשמעותיות הניתנות למי שבוחר לגור באזורים צפוניים, דרומיים או אחרים הנחשבים ליישובי פריפריה. כתוצאה מכך, תושבי ערים כמו קריית שמונה או שדרות, למשל, משלמים שיעורי מס הכנסה נמוכים יותר ברמה משמעותית. תמריצים אלה מושכים יותר אנשים להתיישב באזורי פריפריה, ומניבים יתרונות רבים! המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על תמריצי מס באזורי פריפריה. 

לבדיקת זכאות ע"י מומחה להטבות מס בפריפריה ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

אילו הטבות מס קיימות באזורי פריפריה?

היתרון העיקרי הוא הטבת מס הכנסה. רשימת יישובים מפורטת בחוק, המעניק תמריצי מס בצורת זיכויים. כך למשל, תושבי יישובי גבול הצפון מקבלים זיכוי ניכר ממס על הכנסתם החייבת, וכך גם יישובים אחרים המפורטים בפקודת מס הכנסה. זיכויים אלה יכולים להסתכם באחוז ניכר מההכנסה החייבת. יישובים ספציפיים המוזכרים בחוק, כמו קריית שמונה, שדרות, הנגב המערבי ואחרים, נהנים מתמריצי מס גבוהים במיוחד. כתוצאה מכך, החיים באזורים אלה הופכים אטרקטיביים יותר מבחינה כלכלית. אמנם לא כולם צריכים להתגורר בתל אביב או במרכז הארץ, אך הממשלה מציעה תמריצי מס כדי לעודד יותר אנשים לבחור באזורי פריפריה.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה להטבות מס בפריפריה ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

איך למצוא דירה באזורים בפריפריה?

אם החלטתם לנצל את הטבות המס ולחפש דירה באחד מיישובי הפריפריה (ויש רבים כאלה), תצטרכו קודם כל למצוא דירה מתאימה. לא משנה אם מדובר בדירה בקריית שמונה, נתיבות, קצרין או הנגב, חשוב מאוד לדפדף ברשימות דירות באינטרנט ולהזין מידע רלוונטי הנוגע להעדפותיכם (כגון האזור בישראל, מספר החדרים, גודל הדירה וכמובן המחיר). בנוסף, קחו בחשבון את הטבות המס באזור בו אתם מתכוונים להתגורר. במקרים מסוימים, הטבות מס אלה עשויות לאפשר לך להגדיל את התקציב שלך. אם אתה משלם 15-20% פחות מס הכנסה בכל חודש, אתה יכול לנצל את הכסף שנחסך כדי לכסות את תשלומי המשכנתא או שכר הדירה שלך. מלבד רישומי דירות באינטרנט, מומלץ להתייעץ גם עם סוכני נדל”ן הפועלים באזור הרצוי שלך, כמו גם חברות בנייה או נדל”ן. פרסומות בעיתונות המודפסת יכולות גם הן להועיל. קחו בחשבון שבמחיר של דירה קטנה בתל אביב, תוכלו להתגורר ב”ארמון” מרווח באזור פריפריאלי מרוחק יותר וליהנות מהטבות מס.

עבור אנשים רבים, אפשרות זו שווה לשקול, במיוחד עבור אלה שאינם יכולים להרשות לעצמם לגור באזור המרכז ולמצוא מגורים בפריפריה להיות פתרון אידיאלי.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה להטבות מס בפריפריה ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה להטבות מס בפריפריה השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן