נתן הורביץ | משכנתאות

ריבית משכנתא

ריבית משכנתא היא היבט קריטי בעת קבלת משכנתא לרכישת נכס. בהתחשב בכך משכנתא נמשכת מספר שנים, חיוני לקחת את הריבית בחשבון ולבחון את כל האפשרויות הזמינות לפני קבלת החלטה. ברוב המקרים, ללא קשר למשכנתא שנבחרה, הריבית צפויה לעלות. ריבית המשכנתא משמשת כאמצעי של הבנק להפיק רווח מעסקת המשכנתא ולהקטין את הסיכון. עם זאת, ישנם כיום מספר דרכים להבטיח ריביות משכנתא נמוכות יותר. כברוקר מאושר מראש בבנקים המרכזיים בישראל, המרכז למשכנתאות יכול לגשת לריביות נמוכות יותר מאלה הזמינות בדרך כלל. כמו כן, כגוף היחיד המנהל קבוצות משכנתאות, המרכז יכול להציע את התנאים המשתלמים והמתאימים ביותר בהתאם לצרכי הלקוחות. 

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לריבית משכנתא ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

ישנם שלושה סוגים עיקריים של ריביות משכנתא:

 ריבית פריים, ריבית מט”ח וריבית קבועה. ריבית הפריים צמודה לריבית בנק ישראל וכוללת אחוז מסוים שמוסיף הבנק. ריבית המט”ח צמודה לתנודות מטבע, בדרך כלל הדולר האמריקאי. לבסוף, הריבית הקבועה נשארת קבועה לאורך כל תקופת המשכנתא.

בחירת הריבית תלויה בנסיבות האישיות, במצבים הפיננסיים ובסובלנות הסיכון. שיעורי ריבית קבועים הם בטוחים אך בדרך כלל גבוהים יותר, בעוד שריבית המט”ח יכולה להיות משתלמת אך עשויה לעלות עם הזמן. לריבית הפריים יש תנודות מסוימות, אך הן נחשבות בדרך כלל ליציבות. המרכז הלאומי למשכנתאות, כסוכן עצמאי שאינו קשור לבנקים כלשהם, שם בראש סדר העדיפויות את האינטרסים של הלקוח. במהלך הייעוץ, איש צוות מקצועי בעל מומחיות בכלכלה ובנקאות יספק ייעוץ מותאם אישית בהתאם למצבו של הלקוח.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לריבית משכנתא ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

שוק המשכנתאות הישראלי מציע מגוון רחב של אפשרויות ריבית, מה שהופך אותו למורכב יותר מאשר במערב אירופה או בארה”ב. זה יכול לסבך את המשא ומתן, כמו השוואות בין הצעות לא יכול להיות פשוט. באופן כללי, ניתן לסווג את שיעורי הריבית לשני סוגים: קבוע ומשתנה. חלק מהמסלולים צמודים או לא צמודים למדד המחירים לצרכן, כאשר מסלולים צמודים בדרך כלל זולים יותר ממסלולים לא צמודים. ההצמדה משפיעה על יתרת הקרן (החוב) ולא על הריבית, כלומר עלייה במדד מעלה את יתרת החוב ואת ההחזר החודשי, בעוד שלירידה יש השפעה הפוכה.

שיעורי ריבית קבועים כרוכים בשיעור מוסכם לתקופה מסוימת, אשר נשאר קבוע ללא קשר לשינויים בשוק. ככל שתקופת הריבית הקבועה ארוכה יותר, כך הריבית גבוהה יותר. ריבית משתנה, לעומת זאת, כרוכה בהצמדת הריבית למנגנון חיצוני או עוגן. הבנק מתחייב לתוספת או הפחתה מסוימת ביחס לעוגן, שנשארת קבועה לאורך כל תקופת המשכנתא. שיעור הריבית ישתנה בהתאם למועד המוסכם ותוספת או הפחתה. זה יכול לגרום לריביות שמשתנות מדי שנה, דו-שנתי, כל חמש שנים, או לפי מנגנונים אחרים.



לבדיקת זכאות ע"י מומחה לריבית משכנתא ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה לריבית משכנתא השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן