יואל הלר | קרנות השתלמות 

קרן השתלמות הסתדרות המורים

קרן השתלמות למורים מציעה לאנשי הוראה מנוסים את ההזדמנות לקחת שנת שבתון להמשך לימודים וצמיחה אישית.

מורים בעלי ותק של שבע שנים לפחות, שפתחו חשבון חיסכון באמצעות אחת משלוש קרנות ההשתלמות הייעודיות, זכאים לתוכנית זו. במהלך שנת השבתון הם יכולים לבחור בין קורסים שונים, חלקם קשורים ישירות לתחום התמחותם, ואחרים בעלי זיקה רחבה יותר למקצוע ההוראה. המטרה העיקרית של קורסים אלה היא לשפר ולהרחיב את הידע והמיומנויות של המורים בתחום החינוך המתפתח. מטרות נוספות כוללות את הצערת המורים, הקניית כלים ומיומנויות חדשים, טיפוח התפתחות מקצועית וקידום אישי. 

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לקרן השתלמות הסתדרות המורים ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

מה כוללות קרנות השתלמויות למורים?

כדי לצאת לשנת שבתון, על המורים לפתוח חשבון חיסכון באחת משלוש קרנות השתלמות למורים. כספים אלה מנוהלים על ידי משרד החינוך, הסתדרות המורים או הסתדרות המורים בשיתוף השלטון המקומי. המטרה העיקרית של קרנות אלה היא לתמוך כלכלית במורים במהלך שנת ההכשרה שלהם על ידי מתן מענקים חודשיים פטורים ממס וכיסוי שכר לימוד והוצאות נלוות. מורים יכולים להצטרף לקרן השתלמות על ידי מילוי טופס בקשה הזמין בסניפי הסתדרות המורים או באתר הסתדרות המורים. לאחר שש שנות חיסכון, מורים יכולים לפדות את הקרן שלהם לשנת לימודים.

גובה המענק החודשי בשנת השבתון מחושב על פי עומס העבודה הממוצע של המורה בשנות החיסכון, תשלום שכרו האחרון ותפקידו ושכרו לפני היציאה לשבתון. המורים זכאים גם להחזר שכר לימוד, כאשר סכום ההחזר המקסימלי אינו עולה על שכר הלימוד השנתי הטיפוסי במוסדות אקדמיים בישראל.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לקרן השתלמות הסתדרות המורים ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

במהלך שנת השבתון, המענקים הניתנים על ידי קרנות ההשתלמות נחשבים כבלתי חייבים במס, מה שמאפשר למורים להיות פטורים ממס הכנסה על תשלומים אלה. כדי לתבוע פטור זה, על המורים להגיש מסמכים רלוונטיים, כגון טופס אישור חל”ת מהמעסיק, צילום תלוש השכר לפני השבתון וצילום תלוש המענק מהקרן, למס הכנסה. במהלך שנת השבתון נדרשים המורים לשלם דמי ביטוח לאומי בשיעור התלמיד, דרך האוניברסיטה או ישירות למוסד לביטוח לאומי. קרן השתלמות תחזיר הפרשות אלה על סמך תקבולים מקוריים, ובלבד שיוגשו לא יאוחר מארבעה חודשים לאחר תום השבתון.

חשוב לציין כי קרן השתלמות אינה מעניקה כיסוי ביטוחי תאונות אישיות למורים בשנת השבתון שלהם. לכן, מומלץ מאוד למורים לרכוש ביטוח תאונות אישיות באמצעות המחלקה לביטוח חיים ונכות מטעם הסתדרות המורים או הסתדרות המורים.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לקרן השתלמות הסתדרות המורים ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה לקרן השתלמות הסתדרות המורים השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן