אילן שיף | פוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון דמי ניהול

פוליסת חיסכון מציעה יתרונות רבים ביחס למתחרותיה, אך נושא קריטי אחד שעולה לעיתים קרובות הוא דמי הניהול. כמה משלם החוסך דמי ניהול עבור פוליסת חיסכון, והאם זה באמת כדאי? מאמר זה דן בנושא בהרחבה. 

מהי פוליסת חיסכון?

פוליסת חיסכון היא מוצר המנוהל על ידי חברות ביטוח, המיועד לחוסכים המחפשים תשואות אטרקטיביות מבלי לקחת סיכונים מופרזים. הוא פותח כדי לספק אלטרנטיבה תחרותית לקרנות נאמנות, פיקדונות בנקאיים ותוכניות חיסכון, המציעות בדרך כלל ריבית אפסית. פוליסת החיסכון היא אופציה מצוינת לאנשים המעוניינים לחסוך בטווח הקצר, הבינוני והארוך.

ישנם מספר יתרונות לרכב חיסכון זה, ביניהם:

– גמישות ונזילות – ניתן למשוך כספים בכל עת ללא קנסות ועמלות (מלבד מס רווחי הון)

– אפשרות לעבור בין מסלולי השקעה מרובים ללא חיוב במס רווחי הון

– אין הגבלה על סכום ההפקדה

– המשיכות נעשות למטרות הוניות בלבד, לא לקצבה

– ניתן לבצע הפקדות על בסיס חד פעמי או חד פעמי

– יכולת לנהל משא ומתן על דמי ניהול ולקבל הטבות נוספות על בסיס סכום החיסכון

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לפוליסת חיסכון דמי ניהול ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

דמי ניהול פוליסות חיסכון

חסרון בולט של מוצר זה הוא דמי ניהול גבוהים פוטנציאליים, אשר יכול להגיע עד 2% בשנה. בהשוואה למוצרי חיסכון אחרים כמו קרנות השתלמות או קופות גמל להשקעה, דמי הניהול של פוליסות החיסכון גבוהים משמעותית, מה שיכול להשפיע על הרווחיות הכוללת של החוסכים.

בנוסף לדמי הניהול, חשוב לציין כי ישנן עלויות אדמיניסטרטיביות הקשורות לפוליסות חיסכון. עלויות אלו יש לבחון היטב בעת בחירת פוליסה, שכן הן נוגעות לרכישה או מכירה של ניירות ערך, נכסים ורכיבים אחרים בפוליסה. זה חיוני כדי לחקור ביסודיות היבטים אלה, אשר לא תמיד יכול להיות זמין באינטרנט.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לפוליסת חיסכון דמי ניהול ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

השוואת דמי ניהול פוליסות חיסכון לתשואות

בעוד דמי הניהול הם גורם חיוני שיש לקחת בחשבון, הם אינם הפרמטר היחיד בעת הערכת פוליסת חיסכון. חשוב מאוד להשוות בין התשואות ודמי הניהול של חברות הביטוח השונות כאשר שוקלים להשקיע בפוליסת חיסכון. כמו בכל מוצר פיננסי, קיימת תחרות על עסקי החוסכים. חברות מסוימות עשויות לנסות למשוך לקוחות עם דמי ניהול נמוכים, אך חיוני לבחון את הפרטים הבסיסיים. במקרים מסוימים, עמלות נמוכות יותר עשויות להיות מלוות בהחזרים נמוכים יותר, מה שהופך בסופו של דבר את הפוליסה לפחות מועילה.

האם זה כדאי?

למרות דמי הניהול הגבוהים יחסית למוצרי חיסכון אחרים, כדאי לשקול פוליסת חיסכון בשל יתרונותיה הרבים. ניתן להתאים מוצר זה לצרכים האישיים על ידי בחירת אסטרטגיית השקעה המותאמת למטרות אישיות וסובלנות לסיכון. 

 

 

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לפוליסת חיסכון דמי ניהול ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה לפוליסת חיסכון דמי ניהול השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן