משה הראל | משכנתאות

כפל ביטוחי בריאות

ודא שאתה לא מבוטח יתר על המידה

מספר לא מבוטל של אנשים רוכשים פוליסות ביטוח, אך לעיתים קרובות הם מאבדים את המספר המדויק של הפוליסות שברשותם ואינם בטוחים לגבי הכיסוי המדויק שלהם. הדבר עלול לגרום לפוליסות כפולות, כאשר שתי פוליסות ביטוח מספקות כיסוי זהה בו זמנית, מה שמוביל לתשלומים מיותרים עבור אותו כיסוי. מאמר זה בוחן מדוע זה קורה, כיצד לקבוע אם יש לך ביטוח כפול, ואת הצעדים שיש לנקוט אם אתה מגלה כפילות כזו.

הבנת ביטוח כפילויות

ביטוח כפול מתייחס למצב בו אדם מחזיק בשתי פוליסות ביטוח המציעות כיסוי זהה. זה יכול לכלול פוליסות ביטוח מלאות עם כיסוי זהה על פני הלוח, או שתי פוליסות שונות עם סעיפים חופפים המכסים את אותם מקרים. להלן מספר דוגמאות נפוצות לביטוח כפול.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לכפל ביטוחי בריאות ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

מקרים אופייניים של ביטוח כפול

ביטוח כפול נפוץ בעיקר בתחום ביטוחי הבריאות. בישראל, לכל אזרח יש ביטוח בריאות בסיסי באחת מקופות החולים, ואנשים רבים רוכשים גם ביטוח בריאות פרטי משלים. 

לדוגמה, אנשים יכולים לרכוש ביטוח בריאות פרטי ולקבל ביטוח נוסף מהמעסיק שלהם עם אותו כיסוי. 

במקרים מסוימים, אדם מקבל מהמעסיק ביטוח בריאות המכסה את בן זוגו וילדיו, מה שהופך את הביטוח הפרטי למיותר.

דוגמה שכיחה נוספת, שאינה נוגעת לביטוח כפול אך כן נוגעת לרכישת ביטוחים מיותרים, היא של עצמאים שרוכשים ביטוח עסקי ולאחר מכן סוגרים את עסקיהם כדי להפוך לשכירים מבלי לבטל את פוליסות הביטוח שלהם.

השלבים הבאים יכולים לסייע בזיהוי מקרים כאלה ובטיפול בהם.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לכפל ביטוחי בריאות ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

איתור ביטוח כפול: מדריך שלב אחר שלב

ביטוח כפול אינו תופעה חדשה, וגילויו לא תמיד היה פשוט בעבר. עם זאת, כיום, הרבה יותר קל ומהיר לזהות מקרים של ביטוח כפול, כמתואר להלן:

  1. קבע את פוליסות הביטוח הנוכחיות שלך

כיום, כל אחד יכול בקלות לקבל דו”ח מפורט של כל פוליסות הביטוח שלהם על ידי ביקור באתר הר הביטוח. על ידי הזנת המידע הנדרש באפליקציה, תוכל להציג פירוט של כל פוליסות הביטוח שלך באזור האישי שלך תוך מספר ימים.

2. להבין את הכיסוי של כל פוליסה

כאשר תקבל את הפירוט, תוכל לקבוע את המדיניות שאתה מחזיק כעת. האתר מציע מידע נרחב על סוגים שונים של פוליסות ביטוח, כגון ביטוח דירה, משכנתא, קבלן ורכב. אם אינכם בטוחים האם יש לכם ביטוח כפול או שאתם זקוקים לשתי פוליסות ספציפיות, חשוב לבחון כל פוליסה ולהבין את הכיסוי שלה.

  1. בחנו את האותיות הקטנות

קראו תמיד את האותיות הקטנות. לעיתים, נראה כי יש לכם ביטוח כפול, אך בבדיקה מעמיקה יותר, אתם עשויים לגלות כי שתי הפוליסות נחוצות. בנוסף, אם קיים ביטוח כפול, חשוב לקבוע איזו פוליסה מקיפה ובעלת ערך רב יותר, כפי שיפורט להלן.

  1. התייעצו עם סוכן ביטוח

אם אינכם בטוחים, הימנעו מביטול מדיניות או רכישת פוליסות בחופזה באופן עצמאי. במקום זאת, התייעצו עם סוכן ביטוח שיכול לעבור על המוצרים השונים ולספק המלצות.

טיפול בביטוח כפול

בדיוק כפי שניתן לרכוש או לבטל ביטוח רכב באינטרנט או כל סוג אחר של ביטוח באינטרנט, כך ניתן גם לבטל פוליסות ביטוח אצל חברות הביטוח. בשלב זה, עליך לקבוע אילו פוליסות יש לבטל. השוו את העלויות והתועלות של כל פוליסה כפולה, שמרו על הפוליסה המקיפה והחסכונית יותר, ובטלו את הפוליסה האחרת כדי למנוע כפל תשלומים.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לכפל ביטוחי בריאות ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה לכפל ביטוחי בריאות השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן