משה הראל | משכנתאות

מיצוי זכויות רפואיות

מימוש ומימוש זכויות רפואיות – זכויות חולי לב זכויות יסוד

לחולי לב הזכות הבסיסית לקבל תמיכה מרופא המשפחה ומכל המוסדות הרפואיים הציבוריים הזמינים לצורך אבחון מצבם הרפואי ובניית תכנית טיפול עבורם. זכות נוספת היא הזכות לשיקום, המשפיעה על עתידו של החולה, והזכות להשתלה, הנקבעת על ידי המרכז הלאומי להשתלות בהתאם למצבו של החולה. 

קצבת נכות כללית

חולה לב עלול לחוות רמות שונות של ירידה ביכולתו לתפקד כרגיל, המשפיעה על כושר ההשתכרות שלו, בין אם כתוצאה מהתקף לב ובין אם כתוצאה מירידה בתפוקת הלב. על מנת שאדם יוכל לקבל קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי, עליו להוכיח כי קיימת פגיעה חד משמעית ביכולתו להתפרנס וביכולתו לעבוד עקב מחלת לב כגון דלקת קרום הלב. קצבת נכות כללית היא קצבה חודשית, ושיעורה משתנה בהתאם לגורמים כגון היכולת לתפקד, נוכחות התלויים בחולה והכנסתם.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה למיצוי זכויות רפואיות ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

זכויות נפגעי עבודה

 אירוע לבבי יכול לעיתים לנבוע מאירוע או התרחשות חריגים במהלך העבודה (למשל, מאמץ גופני חריג או מצב מלחיץ חריג). חוות דעת רפואית בעניין זה יכולה לסייע באופן משמעותי בהוכחת הקשר הסיבתי הרפואי בין האירוע הלבבי לבין העבודה. הזכויות בגין נפגעי עבודה הן:

לבדיקת זכאות ע"י מומחה למיצוי זכויות רפואיות ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

שירותים מיוחדים / שירותי סיעוד

 חולי לב הזקוקים לסיוע בפעולות יומיומיות בסיסיות עשויים להיות זכאים לקצבת שירותים מיוחדים או לשירותי סיעוד, בהתאם לגילם. לשם כך יש צורך בהערכת תלות, המתווה את המגבלות התפקודיות של המטופל ואת הסתמכותו על אחרים.

פטור ממס הכנסה

 מחלות לב יכולות להיות מלוות במחלות או הפרעות אחרות כגון סוכרת, כולסטרול או לחץ דם. אם משוקללים אחוזי הנכות הרפואית ל-90% ומעלה כתוצאה מכלל המחלות מהן סובל החולה, או אם נקבעה לו נכות בשיעור של 100% כתוצאה ממחלה אחת בלבד, זכאי החולה לפטור מתשלום מס הכנסה.

.

לפי מר מכני, משפחה ממוצעת יכולה לצמצם את ההחזרים החודשיים ביותר מחצי.

קרנות פנסיה וחברות ביטוח

בחלק מהמקרים, זכויות נוספות לחולי לב מגיעות במסגרת קרן הפנסיה, ביטוחי מנהלים או כיסויים ביטוחיים שונים שנרכשו במהלך השנים, כגון אובדן כושר עבודה, גילוי מחלות קשות, קצבת סיעוד ועוד.

האם גם אתם מאמינים שמגיע לכם פיצוי או זכויות שלא מומשו? השיגו עורך דין מומחה לביטוח לאומי, ואנו נבטיח לכם מיצוי ומימוש הזכויות הרפואיות המגיעות לכם.

מימוש ומימוש זכויות רפואיות – זכויות חולי סוכרת ביטוח לאומי

באשר למימוש ומימוש זכויות רפואיות הקשורות לחולי סוכרת מנקודת מבטו של המוסד לביטוח לאומי, מחלת הסוכרת מופיעה בתקנות לקביעת אחוזי נכות מ-0% ל-100%.

ממספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי ניתן להסיק כי אדם שאינו מטופל באינסולין אך מטופל בכדורים, ייקבע בדרך כלל כנכה בשיעור של 10%. לעומת זאת, אלו המטופלים באינסולין יקבלו בדרך כלל 20%, ובמקרים אחרים כגון חוסר תחושה ברגליים, האחוז יכול להגיע עד 65%.



לבדיקת זכאות ע"י מומחה למיצוי זכויות רפואיות ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה למיצוי זכויות רפואיות השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן