יואל הלר | קרנות השתלמות

בירור יתרה קרן השתלמות

קרנות השתלמות משמשות כלי חיסכון חיוני הן לשכירים והן לעצמאים במשק. כספים אלה מאפשרים ליחידים לחסוך כסף, פטור ממס הכנסה, הן על חשבון העובד והן על חשבון המעביד, תוך מתן אפשרות למשוך את חסכונותיהם מבלי לשלם מס רווחי הון. חשוב להבין כיצד להבהיר את יתרת קרן השתלמות ולקבוע את הסכום הכולל שנחסך בתקופה מסוימת. בנוסף, חשוב לדעת מתי הכסף פטור ממס הכנסה.  

כדי להבהיר את יתרת קרן השתלמות, ניתן לפעול בשיטות הבאות:
דרך האזור האישי של הקרן

נכון לעכשיו, כל חברות החיסכון הפנסיוני חייבות לספק מידע מעודכן באתר האישי של החוסך. שירות זה מוצע ללא תשלום, והוא מאפשר למשתמשים לצפות בכל הנתונים הרלוונטיים, כולל דמי ניהול, פיקדונות, תשואה ברוטו, תשואה נטו ועמלות. כדי לגשת למידע זה, פשוט בקר באתר האינטרנט של החברה המנהלת את החיסכון שלך, הירשם וצפה בנתונים.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לבירור יתרה קרן השתלמות ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

הדו"ח הרבעוני של קרן ההשתלמות

על-ידי עיון בדוח שנשלח אליך בדואר או בדואר אלקטרוני, באפשרותך להציג את היתרה בתום תקופת הדיווח, תשלומים ונתונים אחרים. חשוב מאוד להצליב את נתוני התשלומים וההפקדות לקרן עם תלושי השכר שלכם כדי לוודא שכל ההפקדות, הן של המעסיק והן של העובד, נרשמו במדויק וזוכו לחשבונכם.

במקביל, מומלץ לבחון את דמי הניהול מהחיסכון שנצבר. אם העמלות עולות על חצי אחוז (0.5%), ייתכן שכדאי לבחון את דמי הניהול ולנסות להפחית אותם. לבעלי ותק בחיסכון, ניתן לשקול ניידות לאחר התייעצות עם סוכן ביטוח או כחלק מתהליך תכנון פיננסי אובייקטיבי.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לבירור יתרה קרן השתלמות ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

מהי היתרה בקרן באמצעות מסלקת הפנסיה?

שירות המסלקה הפנסיונית זמין כיום לכל חוסך. בניגוד להר הכסף שמציג מוצרים שלא שולם עבורם תשלום בשנה האחרונה, המסלקה מציגה יתרות במוצרי חיסכון עם תחזית לגיל פרישה.

כמה עולה דוח מסלקת פנסיה?

דו”ח מרוכז הכולל את כל מוצרי החוסכים (ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קרן השתלמות, קופת גמל) עולה 20 שקל. פניות לגבי מוצר בודד עולות 5 שקל. מומלץ לרכוש את השירות המלא של המסלקה.

לפי מר מכני, משפחה ממוצעת יכולה לצמצם את ההחזרים החודשיים ביותר מחצי.

מתי ניתן לפדות קרן השתלמות ללא תשלום מס הכנסה ומס רווחי הון?

לאחר שש שנים של חיסכון

– במקרים המותרים על פי חוק, כגון לצורך לימודים

– גיל פרישה עם תקופת חיסכון מינימלית

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לבירור יתרה קרן השתלמות ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה לבירור יתרה קרן השתלמות השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן