שמואל פינקלר | משכנתאות

תיקון נתוני אשראי

בשנים הראשונות של המאה ה-21 חוקקה הכנסת את חוק שירות נתוני אשראי. חוק זה קובע כי חברה הנמצאת בתהליך של השלמת עסקת אשראי עם לקוח יכולה לאסוף מידע הקשור לפעילותו ולנתוני האשראי שלו. את המידע ניתן לקבל מלשכת ההוצאה לפועל וממקורות שונים נוספים, המפורטים כולם בחוק. עם זאת, ישנם מקרים בהם מרשם נתוני האשראי עשוי להיות חלקי, מיושן או לא מדויק. במקרים כאלה, האדם או העסק הנוגע בדבר יכול לבקש לתקן את מרשם נתוני האשראי. מה המשמעות של מרשם נתוני האשראי הן עבור הלווים והן עבור המלווים? מה הייתה כוונת המחוקק מאחורי חוק מרשם נתוני אשראי? כיצד ניתן לבקש תיקון רישום כאמור לעיל? מאמר זה יעסוק בנושא מכריע זה. 

הבנת מאגר נתוני האשראי ותהליך איסוף הנתונים

מאגר נתוני אשראי מקיף למעשה את כל המידע המצטבר על לווים פוטנציאליים ממוסדות פיננסיים שונים או גופים ממשלתיים, הרלוונטי למתן אשראי.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לתיקון נתוני אשראי ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

מאגר נתוני האשראי כולל נתונים מהמקורות הבאים:

כונס נכסים רשמי:

 כונס הנכסים יכול למצוא מידע על פשיטת רגל של לקוחות פרטיים או פירוק עסקים. מידע זה הוא חיוני מכיוון שהוא עשוי להצביע על ההתנהלות הפיננסית של האדם פושט הרגל.

לשכת ההוצאה לפועל:

 נתונים על חייבים בעלי משאבים מוגבלים או כאלה שיש להם תיקים מאוחדים בהוצאה לפועל ניתן למצוא כאן. יתר על כן, אם קיימים נגדם מספר תיקים בנוגע לתביעה למימוש שטר או פסק דין, אלה יופיעו במרשם נתוני האשראי.

בנק ישראל: 

בנק ישראל מפרסם נתונים על חייבים בעלי משאבים מוגבלים או בעלי מגבלות חמורות.

תאגידים בנקאיים: 

תאגידים אלה מספקים נתונים על הלוואות שנטל הלקוח, וכן על סוגיות משפטיות או פעולות שהתאגיד נקט או מתכנן לנקוט נגדן.

מנפיק כרטיס חיוב: 

החברות המנפיקות כרטיסי אשראי משמשות גם כמקור למידע על נתוני אשראי.

בתי משפט: ניתן לקבל מבתי המשפט נתונים על גופים עסקיים, נושאי משרה או אנשים שונים שנאסר עליהם לכהן כנושאי משרה או דירקטורים.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לתיקון נתוני אשראי ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

משמעות מרשם נתוני אשראי ותיקון מאגר נתוני אשראי

מרשם נתוני האשראי חיוני משום שהוא מאפשר אחזור נתונים שוטפים על לווה פוטנציאלי לפני כניסה לעסקה פיננסית. עורך דין המתמחה בייצוג זוכים יוכל לקבל נתוני לקוחות במידת הצורך. הנתונים הזמינים מאפשרים למלווים להעריך את הסיכון הכרוך בעסקה ולתמחר אותו בהתאם, כגון העלאת הריבית או הגבלת סכום ההלוואה. מצד אחד, לווים פוטנציאליים חשופים למלווים; מצד שני, תהליך ההלוואה מזורז וניתן להשלים אותו תוך דקות עד מספר שעות.

תיקון מאגר נתוני אשראי וביצועו

למרות שמסד הנתונים מועיל מאוד, אין זה נדיר שהוא מיושן או מכיל רישומים לא מדויקים. במקרים אלה יוכל האדם הנוגע בדבר להגיש בקשה למחיקה או תיקון נתונים במערכת נתוני האשראי של בנק ישראל. עורך דין הוצאה לפועל או עורך דין אחר המתמחה בתחום זה יכול לסייע ללקוחות להגיש את הבקשה בצורה מסודרת ולתקן את הרישומים בהקדם. היחידה לפניות הציבור ברשות האכיפה תבחן את הבקשה ותפעל לתיקון הטענה או לשינוי המידע אם ייקבע כי יש צורך בתיקון.

לפי מר מכני, משפחה ממוצעת יכולה לצמצם את ההחזרים החודשיים ביותר מחצי.

מסקנה

בעידן הדיגיטלי של היום, ניתן לגשת במהירות למידע על לווים פוטנציאליים. בעלי עניין יכולים גם לכלול מידע חיובי בנתוני כרטיס האשראי שלהם. אם המידע הקיים נמצא שגוי או לא מעודכן, תיקון מרשם נתוני האשראי עשוי לסייע ללווים לקבל הלוואות בתנאי אשראי נוחים.



לבדיקת זכאות ע"י מומחה לתיקון נתוני אשראי ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה לתיקון נתוני אשראי השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן