ניצן לביא | כספים אבודים

איתור כספי פנסיה

מצבכם הכלכלי עשוי להיות טוב יותר ממה שחשבתם בתחילה. בדיקה פשוטה לאיתור כספים יכולה לגלות חסכונות על שמכם שלא הייתם מודעים להם. מהו תהליך מציאת קרנות בכלל וקרנות פנסיה בפרט? המשיכו לקרוא למידע נוסף!

לאחר שנים של עבודה, יצאתם לפנסיה וכעת אתם מתכננים לטייל בעולם, לעסוק בתחביבים או לעדכן את ריהוט הבית שלכם. כדי לשמור על רמת החיים שלך ולכסות הוצאות כגון טיפול רפואי, תרופות, דיור מוגן, או תמיכה כלכלית עבור הילדים שלך, סביר להניח שתצטרך מימון נוסף.

הכנסה חודשית יציבה, מעבר לקצבת הזקנה הצנועה הניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי, היא חיונית. לקראת הפרישה עולה השאלה הבלתי נמנעת: היכן נצברו כספי הפנסיה לאורך השנים? גם אם התרחש חיסכון חרוץ, ייתכן שלא יהיה ברור מיד כמה כסף נצבר והיכן הוא ממוקם 

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לאיתור כספי פנסיה ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

איתור קרנות פנסיה להערכת דמי ניהול

ידוע כי משיכה מוקדמת מקרנות הפנסיה אינה מומלצת, שכן היא מביאה להפחתת הפרשות הפנסיה העתידיות. עובד המנצל את הטבות הפנסיה שלו לפני הגיעו לגיל פרישה עשוי להיות חייב במס של 35% על הסכום או סכום המס השולי (הגבוה מביניהם). הסיבה לכך היא שהממשלה שואפת למזער משיכות מוקדמות.

עם זאת, איתור קרנות פנסיה באופן ספציפי וזיהוי כספים בכלל חיוניים מסיבות שונות, כגון קביעת דמי הניהול המשולמים לחברות המטפלות בחיסכון הפנסיוני והבטחה שהם אינם חורגים מהגבולות המותרים בחוק.

דמי הניהול יכולים להפחית את הקצבה הסופית, ולכן חשוב לוודא שהם נגבים בסכומים ההוגנים והמתאימים ביותר. בחלק מקרנות הפנסיה, המפוקחות על ידי המדינה, יש דמי ניהול נמוכים.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לאיתור כספי פנסיה ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

מציאת נכסים אבודים

למרות שרוב האנשים מודעים למוצרי החיסכון הפנסיוני שלהם, תמיד מומלץ לבצע חקירה פיננסית מקיפה יותר כדי לקבוע אם כספים נוספים רשומים על שם האדם ונשכחו.

חיפוש כספים על שמכם יכול לגלות תוכנית חיסכון נשכחת שיזמו הסבים והסבתות שלכם עם לידתכם או בר/בת מצווה, פוליסת ביטוח מנהלים שיורית ממעסיק קודם, או כל חיסכון ארוך טווח אחר הרשום על שמכם.

כיום מוחזקים במוסדות פיננסיים בישראל כ-34 מיליארד שקל בחשבונות המסווגים כ”אבודים”. הבעלים אינם מודעים לקיומם ואינם תובעים את הכסף. כחצי מיליון חשבונות ופיקדונות מוגדרים כ”לא פעילים”, כלומר לא בוצעו פעולות במשך תקופה ממושכת, והבנק לא הצליח ליצור קשר עם הבעלים.

ייתכן שאתה הבעלים של חלק מהכספים הללו, ואם כן, איתורו יודיע לך היכן הם מופקדים ומי מנהל אותם. למרבה המזל, המשימה של זיהוי כספים ואיתור נכסים אבודים היא כעת פשוטה, מהירה ופשוטה יותר מאי פעם.

איתור קרנות פנסיה: זיהוי נכסים מוסתרים

איתור כספים בקרנות פנסיה הוא צעד קריטי, במיוחד אם עברתם בין מספר מעסיקים ולא תמיד ידעתם היכן הופקדו כספי הפנסיה שלכם והסכומים שנצברו.

פעולת חיפוש פיננסי עשויה גם להוביל אתכם להתעלמות מפוליסות ביטוח חיים הכוללות רכיבי חיסכון, כלומר חיסכון פנסיוני המציע כיסוי ביטוחי במקרים של מוות או אובדן כושר עבודה. בנוסף, ייתכן שיהיה לך ביטוח פטירה רשום על שמך, המספק לך כספים כיורש של אדם שנפטר.

לפי מר מכני, משפחה ממוצעת יכולה לצמצם את ההחזרים החודשיים ביותר מחצי.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לאיתור כספי פנסיה ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה לאיתור כספי פנסיה השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן