אריה אוסטפלד | החזרי מס

בקשה להחזר מס

בתחום השכירים המרוויחים, הגשת בקשה להחזר מס הכנסה זהה במהותה להגשת דו”ח שנתי לעצמאים. מטרת פעולה זו היא לקבוע אם העובד שילם יותר מדי את המסים שלהם. אם בדיקת החזרי המס מגלה כי עובד שילם מס הכנסה ביתר, המדינה מחזירה את הכסף, והמוסד לביטוח לאומי מעדכן את הנתונים בהתאם, ומחזיר כסף גם ליחיד. עם זאת, לא כל עובד צריך לבקש החזר מס בהתחשב בנסיבות הנוכחיות. 

מי לא צריך להגיש בקשה להחזר מס לשכיר?

מכיוון שהדרישה הבסיסית לקבלת החזר מס היא תשלום מס, מי שנחשב למקבל קצבאות, מענק הכנסה (המכונה גם מס הכנסה שלילי), או שעובד במשרה חלקית ומרוויח פחות מ-6,000 ש”ח בחודש לא יקבל החזר מס הכנסה, שכן לא חויב במס במהלך השנה מלכתחילה.

באופן דומה, עצמאים שמגישים דו”ח שנתי מקבלים את החזר המס שלהם באופן דומה, ולכן גם הם לא צריכים לבקש החזרי מס.

מלבד הקבוצות הנ”ל, רוב השכירים משלמים מס עודף, בעיקר משום שרוב האנשים אינם מכירים את נושא נקודות הזיכוי הזמינות ואינם מעדכנים באופן עקבי את מחלקת כוח האדם במקום עבודתם לגבי שינויים שעלולים להשפיע על תשלומי המס שלהם. תשלומים עודפים אלה יכולים להגיע לאלפי שקלים בשנה, וההחזר, שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, יכול להעניק הקלה כלכלית למשפחה שנקלעה לגירעון מתמשך

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לבקשה להחזר מס ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

מתי עובד צריך להגיש בקשה להחזר מס?

בניגוד לעצמאים המתמודדים עם אילוצי זמן, שכירים יכולים להגיש בקשה להחזר מס למס הכנסה בכל שלב במהלך השנה ולקבל את הכסף תוך 3-4 חודשים ממועד הגשת הטופס למס הכנסה. גמישות זו מאפשרת לתזמן את הגשתם בזמן נוח לאיסוף החומרים הדרושים או כאשר תוספת של כמה אלפי שקלים תהיה מועילה במיוחד, כגון בחופש הגדול, בחגים או בתחילת שנת הלימודים.

טופס החזר מס ניתן להגיש רטרואקטיבית עד 6 שנים. הדבר חשוב משום שאם רכשתם תואר אקדמי או השתתפתם בתעודה, השתחררתם מצה”ל או מהשירות הלאומי, חוויתם הפסדים בשוק ההון או נולד לכם ילד במהלך שנת מס ולא עדכנתם את טופס 101 אצל המעסיק, תוכלו לבקש – ולקבל – החזר מס. עם זאת, אם יותר מ 6 שנים לעבור, חלון ההזדמנויות ייסגר.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לבקשה להחזר מס ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

אילו טפסים נדרשים?

כמו בכל תהליך בירוקרטי, טפסים מסוימים חייבים ללוות בקשה להחזר מס. טפסים נחוצים אלה כוללים:

– טופס 106: כדי לקבל החזר מס עליכם להוכיח ששילמתם מס. הביאו טופס 106 לשנים בהן אתם מבקשים החזרי מס מכל מקומות העבודה בהם העסקתם.

– תעודות ביטוח לאומי: מיסי עובדים מבוססים על הערכת ההכנסה הצפויה וחלוקתה לאורך השנה. אם יצאת לחופשת לידה או שהיית מובטלת במהלך השנה, סביר להניח ששילמת יותר מדי את המסים שלך. הביאו אישור מהמוסד לביטוח לאומי על דמי אבטלה או דמי לידה שקיבלתם.

– אישור ניכוי מס מהבנק (טופס 867): אישור מהבנק המפרט את ניכוי המס במקור מרווחי ניירות ערך ודיבידנדים.

– תעודת סיום תואר/קורס מקצועי: יש לכלול כל מסלול לימודים בו השתתפת שהניב תעודה – יש לוודא שהיא מפרטת את החודשים בהם למדת בלימודים אלה.

– טופס 161: קבלת פיצויים ממקום העבודה או מענק פרישה.

– אישורים רפואיים: מצבים רפואיים שונים מזכים בהחזרי מס.

– קבלות ומסמכים: לתרומות, הוצאות מוכרות, הפקדות לקרנות פרטיות ועוד.

 

כיצד ניתן לקבל את החזר המס בפועל? כמו ברוב המצבים בחיים, יש דרכים קלות וקשות:

הדרך הקשה מחייבת פנייה למשרד מס הכנסה בעירכם, מילוי טופס 135 – דוח שנתי לשכירים, בקשה להחזר מס – באופן עצמאי או באמצעות קביעת פגישה עם פקיד שומה לסיוע במשרדי מס הכנסה. שים לב שתהליך זה עשוי לגזול זמן.

הדרך הקלה כרוכה בפנייה אלינו – אנו נטפל עבורכם בעבודה, ננהל את הטפסים, נקבל מידע מהגופים הבירוקרטיים ונחסוך לכם זמן ומאמץ. הניסיון והמקצועיות שלנו מאפשרים לנו לזהות סעיפים קטנים שיכולים לגרור תוספת של מאות או אלפי שקלים להחזר. אם זו הפעם הראשונה שלכם, הסכום שנצבר יכול להיות משמעותי, ואנחנו יכולים להבטיח אחוזי הצלחה בקבלת החזר מס קרוב ל-100%.

המלצתנו הכנה, במיוחד אם מעולם לא חקרתם את הנושא ואתם יודעים שחלו שינויים בסביבה, בבריאות, במצב המשפחתי או בחינוך שלכם בשש השנים האחרונות, היא לפנות אלינו עוד היום. אנו נקבע אם אתה זכאי להחזר.

לפי מר מכני, משפחה ממוצעת יכולה לצמצם את ההחזרים החודשיים ביותר מחצי.

לבדיקת זכאות ע"י מומחה לבקשה להחזר מס ללא עלות השאירו פרטים בטופס:

לבדיקת זכאות ללא עלות ע"י מומחה לבקשה להחזר מס השאירו פרטים בטופס:

מלאו פרטים כאן